دختری در آستانه تولد دوباره

زندگی زیباست

سی فروردین

سه شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۱، ۰۶:۲۳ ب.ظ

امروز سی ام فروردین ، روز نسبتا سختی بود دیشب که دیر خوابیده بودم و صبح زود ساعت شیش بیدار شدم و حاضر شدم ،با خانوم همسایه رفتم دانشگاه ... کلاس ها پشت سر هم و خسته کننده برگزار شدن اما بیشتر خستگیم بخاطر کم بودن دانش و سواد خودم و اینکه نمیتونستم درست کار کنم و تشخیص بدم ،علتش هم مشخصه چون من خیلی وقته یعنی بیشتر از دو سال که اصلا سمت جزوه ها و کتاب هام نرفتم و بزودی هم فارغ التحصیل میشم بااین اوضاع میدونم نه خوب میتونم کار کنم نه میتونم ارشد قبول شم ... حالا یه فکری به حالش میکنم بنظرم حتی لازمه درسایی که با تفلب و شانس پاس کردمو دوباره از اول بصورت کاربردی یه نگاهی بکنم . 

من خیلی توانایی وقق دادن خودم با شرایط ندارم و راحت طلبم واقع بین نیستم و براساس واقعیت برنامه ریزی نمیکنم ،مثلا واقعیت اینه که من این دروس دارم من دانشجوام راهم از خونه دوره، و باید باور کنم که فعلا چیزی جز یک دانشجو نیستم و همه برنامه هام باید براساس همین دانشجو بودنم باشه، مثل یک دانشجو درس بخونم زبان یاد بگیرم تفریح کنم و لذت ببرم . 

یا اینکه من مجردم و بجای انقدر فکر به ازدواجم و متاهلی ، سعی کنم باورش کنم و مثل یک مجرد لذت ببرم زندگی کنم تفریح کنم رفتار کنم ،مثل یک دختر مجرد زیبا و جوان . 

یااینکه من اضافه وزن دارم به جای اینکه سعی کنم تند تند رژیم کوتاه مدت هول هولکی بگیرم اول باپذیرم که یکم اصافه وزن دارم در حد ده کیلو و لباس پوشیدنم با باور به این موضوع باشه که بهتر دیده بشم قدم بعد اراده قوی واسه رژیممه نه فقط دو هفته یک ماه ،بلکه تا پایان رسیدن به وزن ایده الم ، و ورزش و درست کردن سبک زندگیم، اینو بدونم که تغذیم ایراد داره و ورزشم کم بوده با تعادل رسیدن توی هر دوتا میتونم تو وزن ایده الم ثابت بمونم .

 

یه باور ساده و برنامه ریزی درست کلی منو جلو میندازه ، 

روی تخت چوبی خوابگاهم دراز کشیدم و هی فکر میکنم به همه چیز ، به این حرف ها که نوشتمشون ،به اعتماد به نفسم ، که کمه ، 

باید برم خونه باید جمع کنم برم خونه و تحقیق انجام بدم ، یادداشت کنم امروز تو ازمایشگاه چیکار کردیم که فردا گیج نزنم 

  • صبا صبوحی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی